Uudised

TALLINNA KAUBAMAJA GRUPI POOLAASTA KÄIBEKASVU VEDASID SUPERMARKETID JA AUTOSEGMENT

TALLINN, 14.07.2021, www.kaubandus.ee - Tallinna Kaubamaja Grupi värsked tulemused näitavad, et börsifirmat vedas teises kvartalis eriti hästi autokaubandus, kuid suurt rahulolu tõi juhtkonnale ka kaubamajade segmendi müügitulu taastumine.

Tallinna Kaubamaja Grupi 2021. aasta II kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 207,2 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 21,2%. I poolaasta müügitulu oli 398,0 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2020. aasta I poolaasta tulemusega 14,8%. Grupi 2021. aasta teise kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,9 miljonit eurot, mis oli 70,3% kõrgem eelmise aasta võrreldava perioodi kasumist. Grupi 2021. aasta 6 kuu puhaskasum oli 7,7 miljonit eurot, ületades eelmise võrreldava perioodi tulemust 89,9%. Maksueelne kasum oli I poolaastal 12,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 21,9%.

„Grupi ettevõtete poolaasta tulemusi mõjutas ka sel aastal tervisekriis, mille tõttu olid 11. märtsist kuni 2. maini suletud enamus Kaubamajade ärisegmendi kauplustest,“ ütleb Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp. „Grupi käibekasvu vedasid supermarketite ja autosegment, kuid Kaubamajade segmendis on kõigil meie ettevõtetel selja taga väga keeruline periood. Sarnaselt eelmise aastaga olid pea kaks kuud suletud Kaubamaja moe- ja tööstusmaailmad Tallinnas ja Tartus, kõik I.L.U. kosmeetikakauplused, ABC Kinga ning SHU jalatsikauplused. Riigi töö- ja tegevuskulude hüvitiste abiga oleme saanud tagada Kaubamajade segmendis ligi 800 töökoha stabiilsuse,“ räägib Puusepp tõdedes, et inimeste hoidmine on kriisperioodil olnud Grupi ettevõtete jaoks olulisel kohal.

„Teise kvartali müügikasvu mõjutas eelmise aasta juunist lisandunud ABC Supermarketsi kaupluste võrdlusbaas, ent kindlasti ka e-poodide parem valmisolek sulgemisaegsete suurenenud tellimusmahtudega toimetulekuks,“ räägib Puusepp. „Kogu kriisiperioodil on kõik Grupi e-poed näidanud märkimisväärset käibekasvu. Ainuüksi Kaubamaja e-pood suurendas võrreldes eelmise aasta I poolaastaga käivet 67%.“ Puusepp lisab, et viimase kvartali müügiedule andis hoogu ka kiirem taastumine, kui kauplused taas avati. „Nii meie teenindajad kui kliendid ootasid müügisaalide avamist ning huvi suvekaupade järele on olnud suur. Kuigi juunikuus algas Tallinna Kaubamaja Ilumaailma renoveerimine ja Toidumaailm suleti Tallinnas remondiks vahetult peale jaanipäeva täielikult, ületasid Kaubamaja juunikuu käibed isegi 2019. aastat,” nendib Puusepp.

“Hea meel on tõdeda, et hoolimata keerulistest aegadest, jätkab Grupp arendusprojektidega. Saame uhkusega öelda, et alates juunist on Selver ainus Eesti e-toidupood, mis toob kulleriga kauba koju igasse Mandri-Eesti maakonda. Lisaks saavad kliendid oma tellimuse teekonda iga 20 sekundi järel uuenevalt kaardilt jälgida,” räägib Puusepp ning lisab, et klientidele mugavuse pakkumine on Grupi ettevõtete jaoks väga oluline. “Partnerkaardi omanikest püsikliente on juba pea 700 000 ning soovime, et nende igapäevased ostutoimingud kulgeksid sujuvalt. Ligi aasta oleme pakkunud ka Partner Kuukaardi finantslahendust, mille puhul saab klient kohe pärast iseteeninduses ostulimiidi avamist tasuda kõikides Grupi jaekauplustes ja e-poodides tehtud ostude eest järgmisel kuul ühe arvega. Partner Kuukaarti kasutab täna juba üle 10 000 kliendi.”

Grupi börsi aruannetes on nüüdsest eraldi kajastatud Grupi tütarettevõtte Viking Security AS tegevust, mis alustas tegevust 2012. aastal pakkudes Grupi kaubamajade kaubanduspindade mehitatud turvalahendust. Puusepp selgitab, et tänaseks on ettevõte kasvanud Eesti turul suuruselt kolmandaks turvaettevõtteks ning pakutavate teenuste portfell hõlmab erinevate turvalahenduste pakkumist, turvasüsteemide projekteerimist, ehitust ja hooldust, mehitatud ja tehnilise valve teenuseid, sularahavedu, tuleohutusteenuseid ja inventeerimisteenuseid. “Ettevõte on kõigis oma tegevusvaldkondades edukalt kasvanud ning jätkab sama ambitsioonikalt. Hetkel on töös uue juhtimiskeskuse tarkvara kasutusele võtmine, mis võimaldab oluliselt tõsta efektiivsust ja luua uusi teenuseid nii era- kui äriklientidele.”

Selveri supermarketite ärisegmendi 2021. aasta I poolaasta konsolideeritud müügitulu oli 275,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 11,6%. II kvartali konsolideeritud müügitulu oli 141,2 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 10,2%. Selveritest tehti 2021. aasta I poolaastal 20,3 miljonit ostu, mis ületab eelmise aasta ostude arvu 11,4%. Supermarketite segmenti kuulus juuni lõpu seisuga 70 Selveri kauplust, 1 Delice kauplus, Solaris Toidupood, e-Selver, rändpood ning kohvik, kogumüügipinnaga 114,8 tuhat m² ja keskusköök Kulinaaria OÜ.

Kaubamajade ärisegmendi 2021. aasta I poolaasta müügitulu oli 38,8 miljonit eurot, ületades eelmise aasta võrreldavat perioodi 3,6%. Kaubamajade 2021. aasta teise kvartali müügitulu oli 20,8 miljonit eurot, mis on aastatagusest võrreldavast perioodist parem 31,6%. Kaubamajade esimese poolaasta maksueelne kahjum oli 0,9 miljonit eurot, mis on eelmise aasta võrreldavast perioodist parem 1,3 miljoni võrra.

Autokaubandussegmendi 2021. aasta esimese poolaasta müügitulu oli 78,0 miljonit eurot. Müügitulu ületas eelmise aasta sama perioodi müügitulusid 34,8%. Teise kvartali 41,8 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 68,6%. Esimesel poolaastal müüdi kokku 3306 uut sõidukit, sellest teises kvartalis 1 734 sõidukit. Segmendi 2021. aasta esimese poolaasta maksueelne kasum oli 3,4 miljonit eurot, ületades 2020. aasta esimese poolaasta kasumit 2,6 miljoni euro võrra.

Turvasegmendi grupiväline müügitulu oli 2021. aasta esimesel poolaastal 3,7 miljoni eurot. Võrreldes eelmise aastaga kasvas esimese poolaasta müügitulu 48,2%. Teises kvartalis oli segmendi müügitulu 2,2 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 72,3%. Esimese poolaasta maksueelseks kahjumiks kujunes 0,01 miljonit eurot. Võrreldes aasta varasema võrreldava perioodiga vähenes kahjum rohkem kui poole võrra. Teise kvartali kasumiks kujunes 0,05 miljonit eurot, mis võrreldes eelmise aasta sama perioodiga on 54,8% parem tulemus.

Kinnisvarade segmendi 2021. aasta I poolaasta grupiväline müügitulu oli 2,4 miljonit eurot. Müügitulu kasvas möödunud aastaga võrreldes 5,7%. Segmendi II kvartali grupiväline müügitulu oli 1,2 miljonit eurot. Müügitulu kasvas võrdlusperioodil 24,7%. Kinnisvarade segmendi 2021. aasta I poolaasta maksueelseks kasumiks kujunes 5,0 miljonit eurot. Kasum kasvas võrdlusperioodiga 7,0%.