Uudised

TALLINNA KAUBAMAJA GRUPI KÄIVE 2022. AASTAL KASVAS, KUID KASUM KANNATAS

TALLINN, 19.01.2023, www.kaubandus.ee - Läinud aasta jääb meelde, kui pöördeliste muutuste ja kiirete otsuste aasta. Aasta märksõnaks kujunes lisaks veebruaris alanud Venemaa sõjalisele agressioonile Ukrainas ka energiakriis ning erakordselt kiire inflatsioon, rääkis Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp.

Puusepp rääkis, et nad tundsid teravalt maailmas toimuvate sündmuste otsest mõju ettevõtte toimetulekule ja Eesti majandusele tervikuna. „Samas on keerulised ajad andnud tõuke otsida veelgi efektiivsemaid ja nutikamaid lahendusi, et vähendada energiakriisist tingitud kulubaasi tõusu. Oleme põhjalikult analüüsinud äriprotsesse ja optimeerinud oma tegevust, kliendikäitumisest tingituna on üle vaadatud kaupluste lahtiolekuajad,“ lisas ta.

Tallinna Kaubamaja Grupi 2022. aasta müügitulu oli 862,8 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2021. aastaga 5,0% ning 2022. aasta puhaskasumiks kujunes 29,5 miljonit eurot, mis jäi 2021. aasta kasumile alla 7,9%. Maksueelne kasum oli 2022. aastal 34,9 miljonit eurot, vähenedes aasta varasemaga võrreldes 4,2%.

„Tänu edukatele müügikampaaniatele ning varude juhtimisele on Grupp suutnud müügitulu kasvatada ning peatada kasumi languse,“ sõnas Puusepp. Tugeva panuse tulemustesse andis Grupi autokaubandus, mis lõpetas aasta rekordkasumiga. Suudeti kasvatada Baltikumi turuosa ja laieneti Škodade müügiga Leetu. 2022. aasta oli ka pikaajaliste strateegiliste plaanide seadmise aasta, koostatud on Grupi jätkusuutliku arengu strateegia aastateks 2023-2030, mis näeb ette tegevussuunad aitamaks kaasa globaalse kliimamuutuse negatiivse mõju vähendamisele. Lisaks on nad koos kuuekümne teise Eesti ettevõttega teinud Rohetiigri ühispöördumise, milles julgustati ka riiki seadma rohepööret järgmiste aastate prioriteediks.

„Kõik Grupi uued ja renoveeritavad kauplused ehitatakse kõige uuemaid ja keskkonnasäästlikumaid lahendusi silmas pidades," rääkis ta. Näiteks avati oktoobris Tallinna lähedal Tabasalus uus Selveri kauplus, mis asub 13 000 ruutmeetrises vastavatud A-energiaklassiga Tabasalu Keskuses. Neljandas kvartalis läbis põhjaliku uuenduse Krooni Selver, mis sai uue planeerigu kõige kaasaegsemaid ja keskkonnasäästlikumaid tehnoloogilisi lahendusi silmas pidades. Kontseptsiooniuuendused tegi läbi ka Tallinna Kaubamaja Naistemaailm ja I.L.U. kauplustekett.

Puusepp tõi olulise sündmusena välja ka Partnerkaardi mobiilirakenduse turule toomise läinud sügisel, mis asendab tänaseks enam kui 100 tuhandel lojaalsel kliendil senist plastikust kliendikaarti. Lisaks kasvatas Selver oma e-poe turuosa ning see valiti Kantar EMOR’i uuringus osalenud inimeste poolt parimaks e-poeks.

2023. aasta fookus on jätkuvalt Grupi kaupluste energiatõhususe tõstmisel ja olemasolevate lahendusteülevaatamisel, üheks prioriteediks on ka päikeseenergiajaamade loomine Grupi kinnistutele. „Majanduses valitsev heitlik olukord ning tarbijate madal kindlustunne annavad tunnistust, et alanud aasta saab olema väljakutsete rohke. Lisaks avaldavad Ukraina sõjast tingitud tegurid endiselt tugevat negatiivset mõju kogu majanduskeskkonnale,“ sõnas Puusepp.