Uudised

TALLINNA KAUBAMAJA GRUPI 2016. AASTA III KVARTALI JA 9 KUU AUDITEERMATA MAJANDUSTULEMUSED

TALLINN, 13.10.2016, www.nasdaqbaltic.com - Tallinna Kaubamaja Grupi 2016. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata müügitulu oli 148,1 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 6,0%. 9 kuu müügitulu oli 435,5 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2015. aasta esimese üheksa kuu tulemusega, mil müügitulu oli 402,6 miljonit eurot, 8,2%. 

Grupi 2016. aasta kolmanda kvartali konsolideeritud auditeerimata puhaskasum oli 9,4 miljonit eurot, mis on 40,7% enam, kui eelmise aasta võrreldava perioodi kasum. Kontserni 2016. aasta 9 kuu puhaskasum oli 17,8 miljonit eurot, mis on 55,6% eelmise aasta sama perioodi kasumist parem. Maksueelne kasum oli esimesel üheksal kuul 23,0 miljonit eurot, kasvades aasta varasemaga võrreldes 50,3%. Puhaskasumit mõjutas dividendimakse, millelt 2016. aasta I kvartalis maksti tulumaksu 5,2 miljonit eurot, aasta varem maksti tulumaksu summas 3,9 miljonit eurot.

Kolmandas kvartalis jätkas Grupp kindlalt müügitulu ning kasumi kasvuga. Mitmendat kvartalit järjest on kõik Grupi segmendid kasvatanud müügitulu ning saavutanud aasta tagusest parema puhaskasumi. Sarnaselt eelmisele kvartalile oli kolmanda kvartali olulisemaks kasvusegmendiks autosegment, kus lisaks Eestile hoogustus automüük ka Lätis ja Leedus. Seda nii jaemüügi kasvu kui suuremate müügitehingute varal. Mõõdukamaid kasve müügitulus näitasid Selver ja Kaubamaja, kuid varude oskuslik juhtimine brutomarginaali kasvatamisel ning tööjõu efektiivsuse tõus andsid tugeva panuse mõlema segmendi kasumisse. Maist uue juhi saanud jalatsikaubanduse segment panustas kaupluste ja kaubavaliku korrastamisse, mis kajastus toekas müügikasvus. Jätkuvad tegevused segmendi kahjumi vähendamiseks kauplusepindade ning tegevuskulude optimeerimise näol. Aasta varasemaga võrreldes suurenenud Grupi müügipinnad on toonud veidi lisa töötajate arvule. Grupi keskmine palk kasvab sarnaselt Eesti keskmise palgakasvuga ja sisaldab endas nii põhipalga kasvu kui heade majandustulemustega kaasnenud tulemustasusid.

Selverid

Supermarketite ärisegmendi 2016. aasta 9 kuu konsolideeritud müügitulu oli 291,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,2%. III kvartali konsolideeritud müügitulu oli 99,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 2,4%. Selveritest tehti 2016. aasta 9 kuu vältel 27,0 miljonit ostu, mis oli 0,7% enam, kui aasta varem. 2016. aasta 9 kuu supermarketite segmendi konsolideeritud maksueelne kasum oli 10,5 miljonit eurot ja puhaskasum 7,8 miljonit eurot, kasvades võrrelduna eelmise aastaga vastavalt 4,1 miljonit ja 3,7 miljonit eurot. Sealhulgas oli Eestis teenitud maksueelne kasum 12,0 miljonit eurot ja puhaskasum 9,4 miljonit eurot. Puhaskasumi ja tulumaksueelse kasumi erinevus tuleneb dividendidelt makstud tulumaksult - 2016. aastal oli dividendide tulumaks 0,39 miljonit eurot suurem aasta varasemast. Maksueelne kasum ja puhaskasum olid III kvartalis 4,4 miljonit eurot, kasvades 1,1 miljonit eurot, millest Eestis teenitud kasum moodustas 5,0 miljonit eurot. Lätis teenitud 9 kuu kahjum oli 1,5 miljonit eurot, millest III kvartali osa oli 0,5 miljonit eurot. Lätis teenitud 9 kuu kahjum vähenes aasta varasemaga võrreldes 0,3 miljonit eurot. Supermarketite segmendi III kvartali käibe kasvu toetas inimeste reaalsissetulekute kasvust kantud keskmise ostukorvi suurenemine. Samuti on uute Selverite avamisega suurenenud ostude arv Selverist ehk võidetud on juurde uusi kliente. 2015. aastaga võrreldes on lisandunud 2016. aasta aprillis avatud Kärberi Selver, 2015. aasta augustis avatud Viimsi Selver ning 2015. aasta sügisel käivitatud e-Selveri teenus. Negatiivset mõju käibe kasvule avaldasid Tartus renoveerimistöödeks kuueks nädalaks suletud Veeriku Selver ja 2016. aasta veebruaris suletud Kerese Selveri võrra kõrgem võrdlusbaas. III kvartali müügitulemused olid oluliselt mõjutatud jahedamast suvest, mille tõttu mitmete hooajaliste tootegruppide läbimüük jäi alla eelmise suve tulemuste. Hea saagiaasta on III kvartalis vähendanud poest ostetavate puu- ja köögiviljade osakaalu klientide toidukorvis. Kaupluste vaates veavad müügitulu kasvu viimastel aastatel avatud ja uuendatud Selverid. Eestis teenitud kasumi kujunemisele on eelkõige mõju avaldanud kaupade müügist teenitud brutokasumi suurenemine, mis on saavutatud eeskätt läbi kaupade müügi opereerimispõhimõtete muudatuste ning kaupade sisseostuprotsessi optimeerimise. Tegevuskulude osas on suudetud parandada eelmise aasta kuluefektiivset taset. Surve töötasude tõusule avaldub siiski ka supermarketite segmendis. Tallinna Halduskohus rahuldas Tallinna Ettevõtlusametilt müügimaksu tagastusnõude aktsiisikaupadelt kogutud müügimaksu osas. Ühekordne laekumine kajastus II kvartali tulemustes. Kahjum Lätis vähenes, tulenevalt ühe kaupluse üürilepingu lõppemisest.

Kaubamajad

Kaubamajade ärisegmendi 2016. aasta 9 kuu müügitulu oli 68,1 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 2,3%. Sellest kolmandas kvartalis oli müügitulu 22,1 miljonit eurot, mis oli 2015. aasta III kvartali tuludest kõrgem 3,8%. Kaubamajade segmendi 2016. aasta 9 kuu maksueelne kasum oli 1,7 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest parem 8,0% võrra. Kolmandas kvartalis oli maksueelne kasum 0,7 miljonit eurot, mis oli 2015. aasta kasumist parem 6,9%. Kaubamajade segmendi 9 kuu müügitulu mõjutasid erinevad renoveerimistööd, mis said alguse esimeses kvartalis Tartu Ilu- ja Naistemaailmaga ning lõppesid kolmandas kvartalis Tallinna Naiste Kingamaailma ning Meestemaailmaga. Märtsi alguses avatud Kaubamaja e-poe toodete arv ulatus III kvartali lõpuks juba 28 000ni. I.L.U. kosmeetikakauplusi opereeriva OÜ TKM Beauty Eesti 2016. aasta III kvartali müügitulu oli 1,1 miljonit eurot, vähenedes 2015. aasta sama perioodiga võrreldes 3,0%. Kolmanda kvartali kahjum oli 0,1 miljonit eurot, mis oli 2015. aasta võrreldava perioodi kahjumiga samas suurusjärgus. 2016. aasta 9 kuu müügitulu oli 3,4 miljonit eurot, vähenedes 2015. aasta sama perioodiga võrreldes 0,9%. 2016. aasta 9 kuu kahjum oli 0,3 miljonit eurot, mis oli 2015. aasta võrreldava perioodi kahjumiga samaväärne. Müügitulule ja kasumile avaldas negatiivset mõju vahetult enne suveperioodi avatud Tartu Kvartali I.L.U. oodatust aeglasem käivitumine.

Autokaubandus

Autokaubandussegmendi 2016. aasta esimese üheksa kuu müügitulu oli 63,3 miljonit eurot. Müügitulu ületas 38,8% eelmise aasta sama perioodi tulusid, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 36,5%. Kolmanda kvartali 21,9 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 26,7%, sealhulgas kasvas KIAde müügitulu 31,1%. Aasta esimesel üheksal kuul müüdi Grupi autosegmendis kokku 3 012 uut sõidukit, sellest III kvartalis 1 003 sõidukit. Segmendi 2016. aasta 9 kuu puhaskasum oli 2,6 miljonit eurot, olles 98,8% aasta varasemast sama perioodi kasumist suurem. Segmendi 2016. aasta esimese üheksa kuu maksueelne kasum oli 3,0 miljonit eurot, ületades 2015. aasta sama perioodi kasumit 68,3%. 2016. aasta III kvartali puhaskasum oli 1,6 miljonit eurot, mis ületas 2015. aasta III kvartali kasumit 129,6%. Aasta esimesel üheksal kuul näitasid kõik Gruppi kuuluvad autoettevõtted tugevaid müügitulemusi, sealjuures võimsaimad müügikasvud tulid Läti ja Leedu müügisalongidest. KIA maaletooja on teinud väga head tööd uute mudelite tutvustamisel, eriti hästi on käima läinud KIA Sportage’i uue mudeli müük. KIA usaldusväärsus klientide seas kasvab pidevalt. Häid tulemusi on andnud intensiivne töö korporatiivkliendi suunal. Samuti on kaks aastat tagasi ehitatud Forum Auto müügisalong tänaseks korralikult käivitunud ning end igati õigustanud. Lähiajal jõuavad turule uued KIA mudelid NIRO ja Optima Wagon. Lätis on oodata täiendust Peugeot’le uute Peugeot 3008 ja Expert mudelitega.

Jalatsikaubandus

Jalatsikaubanduse segmendi 2016. aasta 9 kuu müügitulu oli 9,3 miljonit eurot, kasvades eelmise aasta sama perioodiga võrreldes 9.3%. III kvartalis oli müügitulu 3,5 miljonit eurot ning eelmise aasta sama perioodiga võrreldes saavutati kasv 9,6%. Ettevõtte kolmanda kvartali puhaskahjum oli 0,3 miljonit eurot, mis kujunes 5,2% väiksemaks 2015. aasta kolmanda kvartali puhaskahjumist. Müügitulu on aidanud kasvatada muuhulgas lastekaupade ja massbrändide osakaalu suurenemine. Hooajalõpu jääkide vähendamine on parandanud varude vanuselise struktuuri ja seda eelkõige ABC Kinga ketis. Ettevõtte efektiivsuse parandamiseks jätkatakse lisaks kaubalise juhtimise parandamisele kauplusepindade optimeerimist ning kärbete tegemist jooksvates kuludes.

Kinnisvarad

Kinnisvarade ärisegmendi 2016. aasta 9 kuu grupiväline müügitulu oli 3,7 miljonit eurot. Müügitulu suurenes eelmise aastaga võrreldes 43,6% ehk 1,1 miljonit eurot. III kvartali kontserniväline müügitulu oli 1,2 miljonit eurot, mis on 28,3% ehk 0,3 miljonit eurot enam, kui eelmise aasta samal perioodil. Kinnisvara segmendi 2016. aasta 9 kuu maksueelseks kasumiks kujunes 8,6 miljonit eurot, mis on 27,4% ehk 1,8 miljonit eurot suurem eelmise aasta sama perioodi kasumist. III kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 3,0 miljonit eurot, mis on 25,9% enam, kui eelmise majandusaasta samal perioodil. Müügitulu ja kasumi kasvu toetasid 2015. aasta augustis Viimsis avatud kaubandus- ja meelelahutuskeskus ning Lätis Rēzekne hoone üürile andmine grupivälisele osapoolele. 2016. aasta märtsis jõudsid lõpule Tartu Kaubamaja keskuse renoveerimistööd, mille käigus muudeti kogu ostukeskkonda kaasaegsemaks.

Raul Puusepp
Juhataja