Uudised

AUTODE MÜÜK JA SELVERID KERGITASID TALLINNA KAUBAMAJA GRUPI KASUMIT PEA POOLE VÕRRA

TALLINN, 20.01.2022, www.arileht.ee -  Tallinna Kaubamaja neljanda kvartali kasum kerkis aastavõrdluses 46% 11,71 miljoni euroni ning käive 8% 217,5 miljoni euroni.

Müügitulu poolest on tegu Tallinna Kaubamaja Grupi aegade parima neljanda kvartaliga, puhaskasum jääb 2019. aasta neljanda kvartali 14 miljonile eurole veel alla.

Enim kasvatasid käivet ning ka kasumit autokaubanduse segment, mille käive kerkis aastaga 18% 29,6 miljonile eurole ning kasum üle nelja korra 1,6 miljoni euroni. Supermarketite segmendi käive kerkis üle 5% 151 miljoni euroni ning kasum 80% 6,3 miljoni euroni.

“Kaubandusettevõtete müügitulu kasvas Eestis 2021. aasta üheteistkümne kuuga rekordilised 17,8% ning tarbimisjulguse kasvu oli näha ka neljandas kvartalis,” kirjutas ettevõte. Tarbijate kindlustunne andis tunda nii aasta kokkuvõttes kui viimases kvartalis, märkis ettevõte.

Tulemused üle ootuste

LHV vanemanalüütiku Sander Danili sõnul olid kvartalitulemused mõnevõrra tugevamad kui oodatud. Peaasjalikult autokaubanduse parema müügi toel tulid ka kogutulud üle ootuste vahemiku.

“Sealjuures on see segment ka varem mitmeid kordi positiivselt üllatanud ning viimases kvartalis suudeti eduka varude juhtimise tulemusel üldise uute autode defitsiidi tingimustes saavutada korralik müük ja ärikasum,” märkis Danil.

Samuti ületasid ootusi kasuminumbrid, kuid analüütiku sõnul tasub silmas pidada, et kvartalitulemus sisaldab ka ligi 2 miljoni euro ulatuses kinnisvarainvesteeringute ümberhindlust, millega nemad ei arvestanud. “Sellegipoolest, isegi lisatulu arvestamata olid Grupi äri- ja puhaskasumi näitajad ca 2 mln võrra paremad kui loodetud,” ütle ta.

Kuigi selgelt on Danili sõnul avaldumas energia- ja tööjõukulude kiire kasvu negatiivne mõju, suutis ettevõte selle kaupade suurema juurdehindlusega kenasti kompenseerides.

Edasi vaadates ei pruugi pilt aga enam nii ilus olla, kuna kiire inflatsioon ja majapidamiste kulude kasv panevad tarbimisele ja nõudlusele pidurid peale.

Kasumi kasvule aitas ettevõtte sõnul kaasa supermarketite segmendi edukas integreerimine, keskusköögi tootmisseadmete uuendused ning samuti autosegmendi edukas müügitegevus. Kasumit survestasid aga energiahindade varasemast oluliselt kiirem kasv ja tööjõupuudusest tingitud tööjõukulude kasv.

Soojuse ja elektrikulud kerkisid viimases kvartalis aastavõrdluses 17% 2,56 miljoni euroni. Tööjõukulud kerkisid aastaga 13% pea 26 miljoni euroni. Keskmine palgakulu kuus töötaja kohta kerkis aastataguse kvartali 1208 euro pealt 1386 euroni.

Kinnisvarasegmendis hinnati investeeringuid üles 2,2 miljonit eurot, mis lisandus kasumireale.
Aruandekvartalil uuendati Selveri Valga kauplus. Varasemalt 2021. aastal renoveeris Selver Jaamamõisa kaupluse. I kvartalis oli mahukaimaks uuenduseks Comarketi kaubamärgi all tegutsenud kaupluste üleviimine Selver ABC kaubamärgi alla ning Comarketi, Delice kaupluste ning Solaris Toidupoe integreerimine Selveri tarneahela ning IT süsteemidega.

Rohkem kui aasta tagasi alustas ettevõte Partner Kuukaardi ostulimiidi väljastamist, mille kasutamisel on kliendil võimalus ostude eest tasuda kord kuus arve alusel. Partner Kuukaart on grupi sõnul hästi vastu võetud ja järgmise sammuna on klientidele kavas pakkuda järelmaksutooteid.

Tallinna Kaubamaja Grupi aastane käive kerkis 11% 822 miljoni euroni ja kasum 64% 32 miljoni euroni.