news

TALLINNA KAUBAMAJA GRUPI AASTA KASVU VEDASID ÕNNESTUNUD KAMPAANIAD

TALLINN, 23.01.2020, www.kaubandus.ee - Tallinna Kaubamaja Grupi 2019. aasta müügitulu oli 717,2 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2018. aasta tulemusega 5,3%.

IV kvartali müügitulu oli 192,6 miljonit eurot, ületades sellega aasta varasemat müügitulu 5,6%. Grupi 2019. aasta maksueelne kasum oli 37,7 miljonit eurot, kasvades varasema aastaga võrreldes 2,5%. Grupi 2019. aasta puhaskasum oli 31,1 miljonit eurot, mis on 2,3% eelmise aasta kasumist parem.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimees Raul Puusepp nendib, et 2019. aasta tulemustega võib rahule jääda. „Eelmise aasta müügitulemused on näidanud stabiilset kasvutrendi terve aasta lõikes. Kasvu mõjutasid hästi õnnestunud kampaaniad – näiteks olid nii kevadine kui ka sügisene Osturalli Kaubamajas läbi aegade edukaimad ning ka ilutoodetele suunatud kampaaniad tegid rekordtulemused,“ märgib Puusepp.

„Rõõmustada võime ka Grupi kõikide e-poodide jätkuvalt jõulise, ligi 40%-lise kasvu üle,“ sõnab Puusepp ja kinnitab, et e-teenuste arendamisega jätkatakse ka käesoleval aastal. 2020. aasta alguses laienes e-Selveri teenus Tartusse, tõstes e-Selveri suurima teeninduspiirkonnaga toidukaupade e-poeks Eestis.

„Aasta viimase kvartali tulemusi mõjutasid oluliselt kahe Selveri kaupluse renoveerimised, uue Škoda müügiesinduse avamine ning inkassatsiooniteenuse arendamine Viking Securitys tuues kaasa mõningase kasumi languse võrreldes eelmise aasta sama perioodiga. Positiivset mõju avaldas aga Grupi autosegment, kus kasv võrreldes eelmise aasta sama perioodiga oli ligi 40%,“ kommenteerib Puusepp Grupi IV kvartali tulemusi.

„Lätis alustasime novembris avatud uues salongis Škodade müügiga ning hea meel on näha, et lisaks KIA-de ja Peugeot´de müügiedule tegi ka Škoda aasta lõpus arvestatava müügitulemuse,“ lisab ta.

Puusepp peab oluliseks, et järjest suurema tähelepanu all on Grupi ettevõtetes vastutustundlik ja jätkusuutlik käitumine. „Läheneme teemale realistlikult ja süsteemselt, et saavutada kestvaid tulemusi, jäädes samas ettevaatlikuks lubaduste väljaütlemisel, mis ei sõltu ainult meie tegevusest. Erilise tähelepanu all on eelmisel aastal olnud pakendite, eelkõige kilekottide, kasutamise vähendamine meie müügisaalides. Aasta jooksul on Kaubamaja müügimajadest ja Selveri kauplustest ringlusesse jõudnud 1 109 465 kilekotti vähem kui eelmisel aastal,“ tõdeb ta ja lisab: „Lisaks pakendite hulga vähendamisele, paneme rõhku ka sellele, et pakendite materjal oleks järjest vastutustundlikum. Näiteks valmivad kõik Kaubamaja kile- ja paberkotid taaskasutatud materjalidest ning e-poes kaotati mullikilega ümbrikud, mille asemel on nüüd kasutusel ümbrikud, mille pehmendusmaterjaliks on taaskasutatud paber. Need muudatused võimaldavad ringlusesse läinud pakendeid hiljem ümber töödelda ja materjali taaskasutada.“

Selveri supermarketite ärisegmendi 2019. aasta konsolideeritud müügitulu oli 469,4 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 4,3%. IV kvartali konsolideeritud müügitulu oli 123,0 miljonit eurot, kasvades 0,4%. Selveritest tehti 2019. aastal 40,3 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta tulemust 3,8%. Supermarketite segmendi 2019. aasta konsolideeritud maksueelne kasum oli 18,1 miljonit eurot, kahanedes 0,5 miljonit eurot ning puhaskasum oli 14,1 miljonit eurot, kahanedes 0,4 miljonit eurot. IV kvartalis oli maksueelne kasum 5,6 miljonit eurot.

Kaubamajade ärisegmendi 2019. aasta müügitulu oli 102,8 miljonit eurot, mis ületas eelmise aasta sama perioodi 1,9%. Kaubamajade ärisegmendi IV kvartali müügitulu oli 32,0 miljonit eurot, mis oli 2018. aasta IV kvartali tuludest parem 1,4%. Kaubamajade segmendi 2019. aasta maksueelne kasum oli 3,5 miljonit eurot, vähenedes 7,3%. IV kvartalis oli maksueelne kasum 2,4 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest 17,2% nõrgem.