news

EESTI AASTA AUTO 2019 KONKURSIL KIA-LE TOPELTVÕIT

TALLINN, 29.11.2018, www.kia.ee - Tehnikamaailma eestvedamisel juba 19. korda korraldatud Eesti aasta auto konkursi võit läks esmakordselt Koreasse – Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii andis enim punkte sportlikule KIA Stingerile. Teisele kohale hääletati väike-keskauto KIA Ceed.

Eesti aasta auto 2019 on Kia Stinger. 18-liikmeline autoajakirjanikest koosnev žürii tegi tänavustest uudismudelitest pingerea, millest kuus kõige enam toetuspunkte saanud autot pääsesid finaali. Eesti aasta auto 2018 kuulutati välja 23. novembril ETV saates Ringvaade.
Eesti mainekamale autoauhinnale jäid tänavuses finaalis uudismudelitest kandideerima kuus: Audi A6, Ford Focus, Kia Ceed, Kia Stinger, Peugeot 508 ja Volvo V60.

Tehnikamaailma eestvedamisel juba 19. korda korraldatud Eesti aasta auto konkursi võit läks esmakordselt Koreasse – Eesti autoajakirjanikest koosnev žürii andis enim punkte sportlikule Kia Stingerile. Kia triumf oli täielik, sest teisele kohale hääletati väike-keskauto Ceed uus mudelipõlvkond, kolmanda koha sai Ford Focus. Finaali ülejäänud kohad kuulusid Peugeot 508-le, Volvo V60-le ja Audi A6-le.

Eesti aasta auto 19 aasta pikkuses ajaloos on tegu teise kaksikvõiduga. Viimati sai sellega hakkama Opel aastal 2011, kui Astra ühe punktiga Merivat edestas. Lõppeval aastal kandis Eesti aasta auto tiitlit Opel Insignia. Suuremat glamuuri Eesti autode iludusvõistlusega ei kaasne. Võitja kuulutati juba kümnendat aastat järjest välja ETV Ringvaate saates. Seekord pani põnevuse tekitamiseks kõik kuus finalisti proovile muusik Tanel Padar.

EESTI AASTA AUTO 2019 PUNKTITABEL
1. Kia Stinger 80
2. Kia Ceed 74
3. Ford Focus 72
4. Peugeot 508 46
5. Volvo V60 46
6. Audi A6 34

Eesti aasta autot valitakse Tehnikamaailma eestvedamisel alates 2001. aastast, tänavune konkurss oli järjekorras seega juba üheksateistkümnes. Kui esimesel aastal selgus võitja (Peugeot 206) rahvahääletuse tulemusel, siis alates 2002. aastast valivad aasta autot autoajakirjanikud. 2018. aasta autoks valisid eestlased Opel Insignia.

Kui vaadata EAA üldpilti, siis tänavune esikuuik ühtegi uut marki konkurentsi ei lisanud, kõik 5 on varemgi superfinaalis figureerinud. Edukaim on Peugeot 10 finaalikohaga (2 esikohta), Fordil on esikuuikusse asja olnud 9 korral (1 võit). Volvol on finaalikohti kuus, Kial viis ning Audil kolm, kuid neil täistabamused seni veel puuduvad. Ford Focusele on tänavune finaal juba kolmas, nii 2006 kui 2012 tuli pronksikoht. Aastal 2001, kõigi aegade esimesel EAA-l saavutas I gene Focus aga viienda koha. Kia Ceed pääses esmakordselt finaali aastal 2008, jäädes siis alla vaid aasta autoks kuulutatud Ford Mondeole. Ka kordab Kia tänavu oma kahe aasta tagust tulemust, kui finaali jõudsid nii Optima kui Sportage – ühe automargi kaks mudelit väga tihti finaalis vastamisi ei lähe. Ainsana on finalistide kuuikust võimalik oma eelkäija esikohta korrata Peugeot 508-l. Varem on selle saavutuseni jõudnud VW Golf (2005 ja 2014), Škoda Superb (2009 ja 2016) ning Opel Astra (2011 ja 2017).

On saanud heaks tavaks, et kohtunikud oma valikuid ja paremusjärjestust ka kommenteerivad. Nii ka Eesti aasta auto puhul, kui Acceleristat esindab kohtunikekogus meie peatoimetaja Ylle Tampere. “Ma ütlen seda vist sajandat korda, aga hea töö, hea töö, kolleegid! See, et superfinalistide seas pole ühtegi maasturilaadset toodet näitab, et oleme võimelised nägema laiemat pilti. WWCOTY see-eest pakkus vaid noobelmaastureid, nõnda et maailmas on tasakaal paigas,” muigab Tampere. “Kuigi tänavune autoaasta tõi meile mitu täiesti suurepärast maastikuvõimelist masinat – olgu nimetatud kasvõi Toyota Land Cruiser ja Škoda Karoq, siis võib-olla tõesti on aeg uuesti oma ilumeeli avardada ja hinnatagi neid loojaid, kelle käe alt tulevad tõeliselt ilusad autod.” Tampere lisab, et tal on jätkuvalt väga kahju, et finaali ei jõudnud ükski elektriauto: “Võimalik, et me ise ei ole veel särtsukateks täiesti valmis. Eks siis järgmisel aastal proovime uuesti, nüüd hakkab neid e-autosid tulema nagu Vändrast saelaudu,” on peatoimetaja optimistlik.

Tampere on igal aastal teinud punktitabeli, kus hindamiskriteeriumid on 5-palli skaalal: välimus, juhi töökoha ergonoomika, veermik, kabiin, ruumikus, sõidetavus eri oludes, ökonoomsus, infolust, standardvarustus, hind, olulisus Eesti turul, “fun factor”. “Minu esialgse punktitabeli lõi täiesti sassi Laitse proovisõidupäev. Istusin sel õhtul raske südamega maha, ja täitsin tabeli otsast peale. Olen tänavu olnud tõeliselt Kia lummuses. Ceed on täiesti suurepärase välimusega, superhea hinna-kvaliteedi-varustusega auto. Stinger jäigi seepärast teiseks, et praktilises elus ostetakse ikka “tavaline” auto, kuigi süda tilgub sporti ja kirge. Focus üllatas mind kuu aega hiljem eraldi tehtud proovisõidul sedaanvariandis, Laitses kohapeal aga oli ühel momendil minu jaoks sporti ja jäikust liiga palju. Volvo V60 ja Kia Stingeri vahel oli mu südames kõva rebimine, aga seekord võitis Stinger kui üks aasta üllatajaid – V60 on minu pingereas parim noobel! Peugeot 508 on suure potentsiaaliga imeilus auto, mis võiks juba täna ehtida klassikute riiulit. Ent natuke jääb veel võidust minu jaoks vajaka – auto nutiabid olid hirmus tujukad ning korra tekkis öösel pimedas maanteel ka ohuolukord, kus kõik tuled pealt maha läksid ja pidin käsikaudu sõitma tee äärde. Samas ärgem unustagem, et neid autosid oli proovisõitude ajal Euroopas üksnes 8 liikvel ning kõik üksikasjad ei pruugigi eeltootmisvariandis sada protsenti paika olla loksunud. Aga kõige ilusam on 508 sedaanide seas kohe kindlasti. Audi A6 on Audi A6. Superhea, supersõidetav, aga kahjuks mitte igaühe auto. Võiks isegi öelda, et see auto on nii hea, et lausa surmigav hakkab. Võimalik, et just sellepärast jäi see minu tabelis kuuendaks – keegi peab ju selle auväärse koha ka võtma,” kommenteeris Ylle Tampere.

Peatoimetaja pingerida
1. Kia Ceed
2. Kia Stinger
3. Volvo V60
4. Ford Focus
5. Peugeot 508
6. Audi A6

Tänavune Eesti aasta auto konkurss kinnitas taas et esimese ehk nn virtuaalvooru põhjal, kus iga žürii liige esitab viimase 12 kuu uudismudelitest 10 silmapaistvamat, ei saa veel lõplikke järeldusi teha. Ehkki I voorus tõmbas pikima kõrre Ford Focus, edestades Peugeot 508 ja Kia Ceedi, pööras sõidupäev kuue finalistiga järjestuse pea peale ning üle noatera esikuuikusse murdnud Kia Stinger tõi võitjate nimistusse esmakordselt Korea päritolu auto.

Refereeritud portaalist accelerista.com