news

E-SELVER KASVAS MITME MAAKONNA JAGU SUUREMAKS

Tallinn, 05.11.2020, www.kaubandus.ee - Eesti suurima kojuveopiirkonna ja käibega virtuaalne toidupood e-Selver laiendas novembris veelgi oma haaret. Nüüd saab teenust kasutada Lääne-Virumaal, Järvamaal ja Raplamaal.

Uutesse piirkondadesse lainemine tähendab ka seda, et klienti tuleb harjutada. “Linnas elavatele inimestele on e-poest laias valikus värske toidukraami ja miks ka mitte külmikute, pesumasinate jmt. tellimine elementaarne, aga paljudes piirkondades pole sellist võimalust kunagi olnud, et kogu vajaminev tuuakse koduukseni kätte. Tähtis on, et inimene prooviks teenust, siis saab ta teenuse mugavusest maitse suhu. See eeldab meilt korralikku teavitustööd nendes uutes piirkondades, kus uus teenus tundub veel nii uskumatu,” tõdeb Selveri kommunikatsioonijuht Rivo Veski ning lisab, et selleks kasutab Selver ka täiesti rohujuuretasandi turundusvõtteid.

Alles möödunud nädalal toimunud laienemine on olnud märkimisväärselt edukas. “Kui Tartu kõrvale jätta, on see olnud üks edukamaid laienemisi meie e-poe ajaloos. Eks selleks ole ka õige aeg, sest inimesed eelistavad vältida liigseid kontakte,” ütleb Veski.

Laienemisega suureneb ka kohalike kaupluste sortiment

Järgmise aasta lõpuks planeerib e-Selver pakkuda kojuvedu terves Eestis. “Hetkel on küll vara rääkida detailidest, kuid juba järgmisel kuul lisanduvad veel kaks uut maakonda.” Kaupu komplekteeritakse kauplustes ning selleks on tarvis, et nendes füüsilistes poodides oleks esindatud kogu see valik, mis on müügil ka e-poes. “See tähendab, et uutes piirkondades, kus kojuveo teenust pakume ja kuhu liigume ka e-poe komplekteerimisega, suureneb ka kohalike kaupluste sortiment.” Mõnes piirkonnas, kus kojuvedu veel ei toimu, saab seni kasutada e-Selveri väljastuspunkte. “Tellid kauba ära, kuid kojutoomise asemel saad kotid kätte poe infoletist. Selline teenus on hetkel näiteks Võru Kagukeskuse ja Jõhvi Selveris.”

Jälgi ostu saabumist reaalajas

Rivo Veski sõnul peab e-pood ajaga kaasas käima. “E-Selver on tegutsenud viis aastat, oleme saanud kasutajasõbralikkuse eest ka auhindu, kuid loorberitele ei saa puhkama jääda, sest konkurents on suur. “Me viime pidevalt sisse uuendusi ja täiendame kaubavalikut. Näiteks uusim võimalus on kauba teekonna jälgimine. Kui kaup on bussi tõstetud ning teele läinud, hakkab klient kaardil liikuvat bussi nägema.”

E-poe ülesehitus peab olema loogiline ehk tooted lihtsasti leitavad. “Siingi otsime pidevalt võimalusi ostuprotsessi kiirendamiseks. Näiteks kui ostja avab kodus telefoniga meie e-poe ning kasutab otsingureal olevat ribakoodi skaneerimise funktsiooni, saab ta kodus otsa lõppevad lemmiktooted telefoniga ära skaneerida ning need niiviisi virtuaalsesse ostukorvi lisada. Näeme ka seda, et e-ostja tahab pakendamise osas kaasa rääkida. Selleks lasemegi kliendil endal kotitüübi (kile- või paberkott) valida.

Kuna kojuveol tekivad tipptunnid ehk on teatud eelistatavamad ajavahemikud, kus kliendid tahavad kaupa kätte saada, proovib Selver uute meetmetega tellimusi hajutada. Sellest kuust alates sõltub kojuveo teenustasu nõudlusest ehk on vahemikus 2.90-4.90. See tähendab, et ajaaknad, kus on vähem tellimusi, on ka soodsamad. Saartel on siiski kojuveo hind fikseeritud, sest komplekteerimine toimub mandril ning transport on kallim,” ütleb Veski.

E-poe ostukorv on tervislikum

Võrreldes e-poe ja tavapoe ostukorve, joonistub välja teatud eripära. Virtuaalpoest ostetakse rohkem puu- ja juurvilju, ilmselt tehakse vähem ka impulssoste ning valitakse tooteid, mida on raske või ebamugav tavapoest tassida, näiteks mähkmed, multipakid, WC- ja köögipaber. Lisaks on e-poe keskmine ostukorv suurem, jäädes vahemikku 70-80 €.

Veski sõnul pole klient tavakaubandusest e-poodi ära kolinud. “E-kaubandus on meie jaoks lisanduv väärtus. Võime võrrelda e-poe käivet ühe väga hea asukohaga hüpermarketi omaga. Piirkondade lisandumisega mahud loomulikult kasvavad ning oleme juba tõmbamas võrdusmärki e-poe ja rohkema kui ühe hüpermarketi vahele.”