Uudised

TALLINNA KAUBAMAJA KASUM KASVAS MULLU 17,8 PROTSENTI 36,5 MILJONI EURONI

TALLINN, 25.01.2018, www.bcs.ee - Möödunud aastal kasvas Tallinna Kaubamaja käive 8,8 protsenti 651,3 miljoni euroni, maksueelne kasum 17,8 protsenti 36,5 miljoni euroni ja puhaskasum 16 protsenti 29,8 miljoni euroni.

Tallinna Kaubamaja tulemus 2017. aasta neljandas kvartalis, aga samuti aasta kokkuvõttes, oli ettevõtte hinnangul väga positiivne, teatas Tallinna Kaubamaja börsile. Grupi peamised tegevussegmendid kasvatasid müügitulu oma turusegmendist kiiremini.

Eriti jõulise müügitulu kasvuga paistis silma autosegment. Aastaga kahekordistusid grupi e-poodide müügitulemused ületades ka selles valdkonnas Eesti e-kaubanduse müügistatistikat. Viimaste aastate talve puudumine on õpetanud moekaupade hooajalisi varusid paremini juhtima väljendudes neljanda kvartali paremas müügimarginaalis.

Möödunud aastal kasutusele võetud kokkuhoidlikumad elektrilahendused on aidanud kokku hoida muid tegevuskulusid. Grupi tööjõukulud on aastaga kasvanud 10,5 protsenti, seejuures on keskmine palk kasvanud 7,9 protsenti, mis on samas suurusjärgus viimati statistikaameti avaldatud hulgi- ja jaekaubanduse keskmise palga kasvuga.

Aasta viimases kvartalis kasvas töötajate arv ning summaarne palgakulu kahe uue Selveri lisandumise tõttu. Neljanda kvartali kasumit mõjutasid kinnisvarainvesteeringute ümberhindlused. Kinnisvarainvesteeringute väärtus 2017. aastal kasvas, kuid kasv jäi pisut alla 2016. aasta kasvule mõjutades negatiivseid võrreldavaid muid tulusid 500 000 euroga.

Neljandas kvartalis laiendas Selver müügipinda avades Tallinnas kaks uut Selverit: novembris Kotka Selveri ja detsembris Laagri Selveri. Varasemalt avati 2017. aastal Balti Jaama Turu, Tähesaju ja Sepapaja Selverid. Kokku on Selver avanud 2017. aastal viis uut Selverit. Lisaks avati detsembris rändkauplus Hiiumaal.

Juunis välja kuulutatud Tallinna Kaubamaja kvartali ehk Gonsiori tänav 2/Rävala puiestee 6 kinnistute uushoonestamise arhitektuurivõistlusele laekus septembris 15 võistlustööd. Võitis võistlustöö nimega "City Break", mille esitas arhitektuuribüroo Dagopen OÜ.

Tallinna Kaubamaja Grupi varade maht 31. detsembri 2017 seisuga oli 397,5 miljonit eurot, ületades sellega 2016. aasta lõpu bilansimahtu 2,3 protsendiga.

Aruandeperioodi lõpul oli püsikliente arv üle 654 000 kasvades aastaga 10 protsenti. Püsiklientide ostude osatähtsus kontserni käibes oli 83 protsenti. Partner panga- ja krediitkaarte oli 2017. aasta detsembri lõpuks väljastatud üle 28 000 kaardi.

Tallinna toimetus, +372 610 8827, majandus@bns.ee