Uudised

TALLINNA KAUBAMAJA JUHT: EMOTSIOONIOSTUD ON EES

TALLINN, 15.04.2021, www.kaubandus.ee - Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul on keeruline kasumit teenida, kui kauplused on suletud, aga kaubanduse taastumine saab olema kiirem, kui me arvame. Inimesed on kodus olemisest tüdinud ja ees ootavad emotsiooniostud.

Raul Puusepp rääkis Äripäeva raadio hommikuprogrammis piirangutega kaasnenud mõjudest, tuues välja nendega seotud probleemid. “Murettekitavad nakatumisnumbrid on jätnud oma jälje. Sel kevadel oli kaubanduse sulgemine laialdasem ja see langes kokku moekaupade alagava hooajaga, mistõttu on piirangute mõju suurem," ütles ta.

Munade hoidmine mitmes korvis

Puusepp hindas esimese kvartali tulemusi ootuspärasteks ja tema sõnul saadi supermarketite segmendis hästi hakkama. 2021. aasta I kvartali konsolideeritud müügitulu oli eelnimetatud segmendis 133,9 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga võrrelduna 13,2%. Ettevõtte autokaubandust puudutava osa tulemusi saab samuti postiivseks hinnata, sest kasvupilti suudeti näidata hoolimata sellest, et Balti autoturul leidis aset 17%line langus.

Eelmise kevade kogemus oli kaupmeestele liikumapanevaks jõuks, sellele järgnes tegus suvi, mille jooksul Kaubamaja Grupp tegi ettevalmistusi sarnase stsenaarium kordumiseks. Kuigi e-pood ei kompenseeri seda osa, mis tavakaubanduses saamata jääb, pakub see Puusepa hinnangul lisavõimalust. “Oleme panustanud e-poodidessse. Kaubamaja veebipood on kasvanud võrreldes kriisieelse tasemega ligi 6 korda, esimeses kvartalis 160% ulatuses,” avaldas ta.

Kaasaegne kaubandus ja keerukad infosüsteemid

Puusepp tõi töömahuka uuendusena välja Comarketi kaubamärgi all tegutsenud kaupluste üleviimise Selver ABC kaubamärgi alla ja Comarketi, Delice kaupluste ning Solaris Toidupoe integreerimise Selveri tarneahela ja IT süsteemidega. “Kaasaegne kaubandus on seotud suure hulga omavahel seotud keerukate info-süsteemidega,” ütles Puusepp. Ta lisas, et 2021. aasta I kvartalis valmis Grupi üks olulisemaid viimaste aastate suurarendusi – Kulinaaria keskusköögi uus tootmishoone. Kliendid on mugavusteenusena hästi omaks võtnud ka Partnerkaardi Kuukaardi, mis võimaldab Kaubamaja Grupi tütar- ja sidusettevõtete kauplustes sooritatud jooksva kuu ostude eest tasuda ühe arvega järgmise kuu alguses.

Puusepp nimetas negatiivsena moekaupade segemendile hoobi andnud piirangute mõju. “Keeruline on kasumit teenida, kui kauplused on suletud, aga kaubanduse taastumine saab olema kiirem, kui arvame. Inimesed on kodus olemisest tüdinenud. Emotsiooniostud on ees, see on inimlik ja pakub vaheldust! Võib loota, et aasta teises pooles vabanev pensionifondi kogutud raha tuleb osaliselt jaekaubadusse.”