Uudised

ERKKI LAUGUS: KAUBANDUSES PEAB ARMASTAMA MUUTUSI

TALLINN, 04.05.2021, www.kaubandus.ee - Kaubamaja juhatuse liige Erkki Laugus andis Äripäeva raadios kõigile kaupmeestele soovituse: „Meie äri eripära on see, et pead armastama muutusi. Peab olema muutuste sees, siis oled edukas.“

"Praegust olukorda tuleb hinnata päeva ja ka tunni kaupa. Tuleb olla valmis kiireteks muutusteks oma äri sees, kui ka suhtluses kliendiga,“ ütles Erkki Laugus.

Ta soovitab võtta muutusi igapäeva reaalsusena ja sellest tulenevalt teha ka otsuseid, sest siis on võimalik olla edukas ja edukalt tegutseda.

3. mai oli kaubanduse jaoks tõeline rõõmupäev. „Nagu oleksid teised jõulud.“ Ta rääkis, et kui ta reedel mööda maja ringi liikus, siis kogu meeskonnas valitses suur õhin ja tunne nagu jõulud oleksid tulemas. Laugus ei mäleta, et eelmisel aastal nii suur avamistuhin oleks olnud. „Meeskond on nii kaua oodanud, millal kauplus avatakse ning on praegusest avamisest ise nii motiveeritud.“

Laugus ootab, et käive hakkab nädala haaval ülespoole liikuma. „Suurt tungi kohe esimestel päevadel vast ei ole, kuna kliendid tulevad poodi väikese ettevaatuse ja pidulikkusega.“ Kaubamaja juhatuse liikme sõnul on mai moekaupmeeste jaoks viimane kuu, kui kevadhooaja kaupu saab täishinnaga müüa. „Juunis hakkavad juba allahindlused pihta. Ma ei usu, et tuleb oluliselt suuremaid allahindlusi, kui tavaliselt.“

Kaupmehed on tema sõnul olnud ettevaatlikud hooaja planeerimisel ning sisseostu koguseid on korrigeeritud. „Kes on oma järeldused varem teinud, siis need on oma varude vaasil mõistlikus seisus vaatamata sulgemise perioodile. Neil, kellel on korralikud e-poed on saanud ka korralikult müüa,“ rääkis Laugus.

Laovaruga on kõik hästi

"Ma usun, et me oleme laovaruga seal, kus me tahaksime olla,“ sõnas Laugus. Ta lisas, et on mõningaid gruppe, kus on teatavasti probleeme ning on kohti, kus oleks võinud müügisaalis rohkem müüa ning on ka neid gruppe, kus nad on müünud sama palju kui eelnevatel aastatel. „E-pood on teinud meil väga häid tulemusi.“

Laugus rääkis, et keeruline on saada kodutekstiili, kuna Portugali ja Itaalia tehased on olnud pikalt kinni ja sealt kaupa saada on olnud keeruline.

Kaubamaja on teinud sisseostus korrektuure pigem pidulike ja formaalsete rõivaste osas. „Nende ostmine ei ole tavapärane. Tarbijad panevad rohkem rõhku vabaaja rõivastele ja vähem formaalsetele ning pidulikele rõivastele.“