news

TALLINNA KAUBAMAJA GRUPI AUTOKAUBANDUS TEGI REKORDAASTA

TALLINN, 24.01.2019, www.kaubandus.ee - Tallinna Kaubamaja Grupi 2018. aasta müügitulu oli 681,2 miljonit eurot, kasvades võrreldes 2017. aasta tulemusega 4,6%. Grupi 2018. aasta puhaskasum oli 30,4 miljonit eurot, mis on 2,0% eelmise aasta kasumist parem.

Tallinna Kaubamaja Grupi juhatuse esimehe Raul Puusepa sõnul võib 2018. aasta töö ja tulemustega rahule jääda. „Avasime Tallinnas kaks uut Selverit, Grupi autokaubandus tegi rekordaasta nii käibes, kasumis kui müüdud autode arvus. Jätkuvalt panustasime digilahenduste arendamisele, et pakkuda oma klientidele kaasaegset ja mugavat ostuelamust,“ rääkis Puusepp. Puusepp märkis, et pärast keerulist olukorda suvel seoses Gonsiori tänava remondiga, olid väga rõõmustavad Kaubamaja IV kvartali tulemused, mida vedasid õnnestunud kampaaniad ja jõulumüügid.

Puusepa sõnul on varasemalt tehtud otsused panustada Grupi e-poodide arendamisele igati ära tasunud. „ Sel aastal sai uue näo I.L.U. e-pood. Kõikide meie e-poodide kasvud ületavad oluliselt Eesti üldise e-kaubanduse müügistatistikat, näiteks Selveri e-poe IV kvartali müügitulu kasv oli võrreldes möödunud aastaga 28%.“ Klientidele suunatud digiarendustest rääkides märkis Puusepp, et SelveEkspressi teenus on aasta lõpuks kättesaadav 48 Selveris. „Ka koostöös Teliaga juurutatud mTasku mobiilse rahakoti teenuse vastu on klientidel suur huvi, lahendust kasutab juba üle 22 tuhande inimese ja see kasvab iga päevaga.“

Selveri supermarketite ärisegmendi 2018. aasta konsolideeritud müügitulu oli 450,1 miljonit eurot, kasvades aasta varasema perioodiga 3,9%. IV kvartali konsolideeritud müügitulu oli 122,5 miljonit eurot, kasvades 5,6%. Selveritest tehti 2018. aastal 38,8 miljonit ostu, mis ületas eelmise aasta tulemust 3,1%. Supermarketite segmendi 2018. aasta konsolideeritud maksueelne kasum oli 18,6 miljonit eurot, kasvades 1,8 miljonit ning puhaskasum oli 14,6 miljonit eurot, kasvades 1,4 miljonit eurot. IV kvartalis olid maksueelne kasum ja puhaskasum 5,8 miljonit eurot, ületades eelmise aasta sama perioodi tulemust 0,1 miljoni euro võrra.

Kaubamajade ärisegmendi 2018. aasta müügitulu oli 100,9 miljonit eurot, mis jäi eelnenud aastale alla 1,5%. Kaubamajade ärisegmendi IV kvartali oli müügitulu 31,6 miljonit eurot, mis oli 2017. aasta IV kvartali tuludest parem 1,8%. Kaubamajade segmendi 2018. aasta maksueelne kasum oli 3,8 miljonit eurot, vähenedes 12,2%. IV kvartalis oli maksueelne kasum 2,8 miljonit eurot, mis oli aastatagusest tulemusest parem 24,0%.

Autokaubandussegmendi 2018. aasta müügitulu oli 114,9 miljonit eurot, mis ületas eelnenud aasta tulusid 15,3%. IV kvartali 24,2 miljoni euro suurune müügitulu ületas aasta varasemat 2,8%. Tugeva müügitulemuse tegid IV kvartalis Peugeot’d. 2018. aastal müüdi Grupi autosegmendis kokku 5 050 uut sõidukit, sellest IV kvartalis 949 sõidukit. Segmendi 2018. aasta maksueelne kasum oli 4,4 miljonit eurot, ületades 2017. aasta kasumit 13,4%. 2018. aasta IV kvartali maksueelne kasum oli 0,6 miljonit eurot, ületades 2017. aasta võrreldavat tulemust 16,5%.

2018. aasta müügitulu Grupi jalatsikaubanduse segmendis oli 9,8 miljonit eurot, vähenedes eelnenud aastaga võrreldes 11,2%. IV kvartali müügitulu oli 2,6 miljonit eurot, jäädes eelnenud aasta sama perioodi müügitulule alla 14,7%. 2018. aasta kahjumiks kujunes 0,4 miljonit eurot. Kahjum vähenes aastaga 2,7 miljoni euro võrra.

Kinnisvarade segmendi 2018. aasta grupiväline müügitulu oli 5,4 miljonit eurot, kasvades 2017. aastaga võrreldes 8,1%. IV kvartali grupiväline müügitulu oli 1,4 miljonit eurot, kasvades 7,3%. Kinnisvarade segmendi 2018. aasta maksueelseks kasumiks kujunes 10,2 miljonit eurot, vähenedes 29,4%. IV kvartali maksueelseks kasumiks kujunes 2,3 miljonit eurot, vähenedes eelnenud aastaga võrreldes 60%. IV kvartali kasumi vähenemine on tingitud 2017. aastal toimunud kinnisvarainvesteeringute ümberhindlusest. 2018. aastal sellises ulatuses ümberhindlusi ei toimunud.