news

KRIIS AITAS EESTI VÄIKETOOTJATE KAUBAD SELVERI RIIULITELE

TALLINN, 07.10.2020, www.kaubandus.ee - Värske kriis on pannud Eesti inimesi mõistma kohaliku toodangu ja kodumaise kaubanduse tähtsust ning aru saama, kui oluline on hoida töökohti Eestis ja maksta toodete ning teenuse eest oma inimestele.

„Kui veel mõne aasta eest tundus Eesti väiketootjate kauba müümine pigem maineprojekt, siis täna võib öelda, et me ei jää neid aidates kahjumisse,” kinnitab kaubandusketi Selver juht Kristi Lomp.

Kui seni olid Selveri lettidel esindatud üksikud Eesti väiketootjad, siis suve alguses otsustati ulatada abikäsi ka teistele keset kriisi hätta sattunud talunikele. „Küsisime Eestimaa Talupidajate Keskliidult informatsiooni nende kohta, kes olid olnud eelnevalt restoranide varustajad või käinud oma tooteid müümas laatadel. Kuna paljud toitlustuskohad sulgesid uksed ja laadad jäid ära, jäid väiketootjad kriisis omapäi. Üsna kiiresti alustasime mitmete taludega koostööd ja kui osad läksid suvel piirangute leevenedes tagasi oma vanu kliente teenindama, siis vastu sügist tuntakse jälle suuremat huvi meil müümise vastu,” räägib Lomp.

Ta nendib, et varem püsis Selveri juhtkonnas pigem arvamus, et väiketootjate maine on reaalsest ostmisest parem just nagu põnevate ökotoodete puhul, mida uuringute kohaselt väga soovitakse, ent millele reaalses olukorras eelistatakse odavat Poola toodet. „Väiketootjate puhul arvasime samuti veel mõne aasta eest, et nende kauba müümine on pigem maineprojekt. Nüüd võib öelda, et inimesed ostavad kodumaist toitu meelsasti ja me ei jää väiketootjat aidates kahjumisse. Üldse on kriis kogu sektorile huvitavalt mõjunud: raskes olukorras inimesed nagu mobiliseeruvad ning soovivad toetada kohalikke. Nad ütlevad kõva häälega välja, et nad ei taha, et kasu saaks keegi suur ja võõras. Kui tavaolukorras hoiab eestlane distantsi, siis kriisiolukorras oleme väga sõbralikud!”

Selleks, et oma toode Selverisse müüki anda, peab olema täidetud mitu kriteeriumi: olemas olema teatud tunnustused ja load ning lisaks on hädavajalik müügikõlbulik pakend. Nii mõnigi hakkas muide tänu Selveri huvile oma tootepakendit arendama. Kauba jagamine Selveri kauplusesse toimub loogilisuse alusel: kuna kõik poed on erineva suurusega, pisim 500 m2, suurim 7000 m2, siis enamik väiketootjate kaupa läheb suurematesse kauplustesse, kus on rohkem riiulipinda ja tarbijate maksejõud kõrgem. Teine variant on pakkuda tooteid piirkonnapoes, näiteks Saaremaa kaupa müüakse Saaremaa Selverites.

Loe pikemalt www.kaubandus.ee/sisuturundus/2020/10/07